Regulamin Rekrutacji do Projektu

 

Europejskie doświadczenia w kształceniu zawodowym gwarancją sukcesu”

w ramach programu ERASMUS+, Akcji 1: Mobilność Edukacyjna

numer projektu: 2017-1-PL01-KA102-036292

 

  • 1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pn.: „Europejskie doświadczenia 

w kształceniu zawodowym gwarancją sukcesu” w ramach programu ERASMUS+, Akcji 1: Mobilność Edukacyjna

  • 2. Informacje o projekcie

 Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Budowlanych w Chorzowie w okresie od 01.09.2017 do 31.12.2018

  1. Projekt skierowany jest do uczniów/uczennic Zespołu Szkół Budowlanych w Chorzowie o profilu Technik Budownictwa i Technik Architektury Krajobrazu.
  2. Projekt obejmuje staż zagraniczny w ośrodku szkoleniowym Vitalis w Schkeuditz w Niemczech
    w terminie:
Gr. 1 – 21.05.2018 – 15.06.2018

Gr. 2 – 10.09.2018 – 05.10.2018

  1. Projekt będzie łączył zajęcia teoretyczne z praktycznymi, zapewniając maksimum korzyści dla uczestników.
  • 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu i procedura odwoławcza

 Rekrutacja prowadzona będzie w terminie 1-30 września 2017r. w Zespole Szkół Budowlanych

  1. w Chorzowie przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora Szkoły
    i zaakceptowaną przez Radę Pedagogiczną.
  2.  W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
  • Dyrektor Szkoły – p. Michał Aloszko
  • koordynator projektu – p. Monika Chmielewska
  • nauczyciel teoretycznej i praktycznej nauki przedmiotów dotyczących budownictwa – Adam Rudzik
  • nauczyciel teoretycznej i praktycznej nauki przedmiotów dotyczących architektury krajobrazu – Małgorzata Przysiewkowska
  • nauczyciele języków obcych (angielskiego i niemieckiego) – Monika Chmielewska, Małgorzata Tomczyk, Mieczysław Pyzik
  • pedagog szkolny – Pani Katarzyna Dąbrowska

 

  1. Informacja dotyczą rekrutacji zamieszczona jest w gablocie szkolnej oraz na stronie internetowej projektu.
  1. Uczestnikiem projektu może być osoba, która jest uczniem/uczennicą klasy drugiej Zespołu Szkół Budowlanych w Chorzowie o profilu Technik Budownictwa i Technik Architektury Krajobrazu
    i z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie.
  1. Proces rekrutacji obejmuje:
  • złożenie formularza zgłoszeniowego do udziału w projekcie do 15 września 2017r.
    Adamowi Rudzik (załączniki nr 1 do Regulaminu)
  • napisanie testu kompetencji językowych (j. angielski) w terminie od 16-26 września 2017r.
  • rozmowę weryfikująca kwalifikacyjne zawodowe uczniów w terminie 16-26 września 2017r.
  • akceptację wniosku przez Komisję Rekrutacyjną.
  1. Ocena punktowa poszczególnych wniosków będzie wg następujących wag:
  • frekwencja, waga 25%
  • wiedza merytoryczna, 20%
  • umiejętności językowe, 25%
  • średnia ocen, 20%
  • zaangażowanie w życie szkoły, 10%
  1. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną 40 osobowej listy głównej i 7 osobowej listy rezerwowej (listy rankingowe) oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w ZSB oraz na stronie internetowej projektu.
  2. Komisja Rekrutacyjna zastosuje parytet mężczyzn i kobiet w proporcji podobnej do ilości dziewcząt
    i chłopców w szkole, czyli 70/30%.
  1. W momencie równych wyników pierwszeństwo będą mieli uczniowie/ uczennice zagrożeni izolacją społeczną oraz posiadający trudną sytuacje finansową.
  1. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku, gdy uczeń/ uczennica zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony.
  2.  Kandydat/ka na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania:
  • jest uczniem/uczennicą drugiej o specjalności technik budownictwa i technik architektury krajobrazu;
  • posiada pozytywną opinię wychowawcy, pedagoga i nauczyciela praktycznej nauki zawodu;
  • posiada przynajmniej poprawną ocenę z zachowania;
  • posiada średnią ocen z przedmiotów za rok szkolny 2016/2017, nie niższa niż 3,0
  • posiada ważny paszport/ dowód osobisty, co najmniej na kolejny rok kalendarzowy;
  • posiada frekwencję za rok szkolny 2016/2017 nie niższą niż 60 %,
  • posługuje się j. angielskiego na poziomie min. A1
  • angażuje się w życie szkoły (udział w min jednym konkursie zawodowym)
  1. Po zakończeniu rekrutacji, nie później niż 1 października 2017r., wybrani uczniowie/uczennice zostaną poinformowani o zakwalifikowaniu się do udziału w projekcie via Dziennik Elektroniczny Librus.
  1.  Po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń podpisze oświadczenie o wyrażeniu chęci udziału w projekcie.
  2.  Złożone przez kandydata/tkę dokumenty nie podlegają zwrotowi.
  1. W przypadku braku odpowiedniej ilości chętnych lub osób spełniających kryteria Komisja Rekrutacyjna ma prawo wznowienie rekrutacji dla chętnych uczniów klas pierwszych lub trzecich
    w dowolnym momencie trwania projektu.
  2. Istnieje możliwość odwołania od decyzji KR.
  3. Kandydaci/tki, którzy/e nie zakwalifikowali/ły się do projektu, mogą zgłosić odwołanie w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o decyzji KR.
  4. Odwołania nie mogą zgłosić osoby, które nie spełniły wymogów formalnych w procesie rekrutacji.
  5. Odwołanie musi być zgłoszone w formie pisemnej i dostarczone do Dyrektora Szkoły.
  6. Odwołanie wniesione po terminie lub w inny sposób niż wskazany powyżej pozostawia się bez rozpoznania.
  7. KR rozpatrzy wniosek w ciągu 2 dni roboczych od daty jego wpłynięcia.
  8. O decyzji KR osoba odwołująca się zostanie poinformowana na piśmie.
  9. Ponowna ocena ma charakter ostateczny i nie podlega dalszej procedurze odwoławczej.
  10. Ostateczna lista uczestników projektu zostanie wywieszona w Projektowej gablocie szkolnej najpóźniej 06.10.2016. Osoby te dodatkowo zostaną na piśmie.